Mina alla olika sidor

fredag 15 mars 2013

Bokvän#2

Just nu sitter jag hemma hos mina föräldrar i Öregrund och ska snart gå och lägga mig. Två av mina syskonbarn är också här och jag ser fram emot en mysig dag imorgon med kondis och äventyrsbad. Men snart somnar jag alltså.

Jag började läsa min bok jag fått från
Sofie idag, och jag kan knappt släppa den ifrån mig. Språket är så levande och romantiskt och spännande, att man hela tiden vill läsa lite mer.
Boken handlar om staden Wall, som ska ligga en bit ifrån England. Staden är granne med älvorna kan man säga? Och endast en mur skiljer dem åt. Ingen får gå in på det området mer än var 9:e år, då det är marknad för människor och älvor. Ett år går en man
In och blir blixtförälskad i en underbar älva, en slav till en häxa. Dem har en underbar natt ihop och sedan skilja dem snabbt åt.
Åh, bara det hade räckt som historia gör mig, men självklart är det bara början. Jag har läst 3 kapitel redan men ska inte berätta allt som händer, det får ni läsa själva. Men man kan inte Bli besviken på den boken.

Godnatt och kram / J

2 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir när du berättar hur bra boken är <3
    Måste själv ta och läsa denna snart!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har läst How to exterminate stupidity. Den är verkligen jättebra och jätteviktig! Och jättebillig, bara 149 kronor! http://litenupplaga.se/1198 är en viktig länk!!!

    SvaraRadera