Mina alla olika sidor

tisdag 5 mars 2013



Idag har det inte hänt så mycket för mig, om jag ska vara ärlig. Jag har någon slags konstig sjuka, jag vet inte vad det är, och varken samtal till sjukvårdsrådgivningen eller vårdcentralen har gett mig några svar. Jag får bara vänta ut det och i värsta fall åka till akuten som dem sa. Jag hoppas det inte går så långt, akuten i eskilstuna har jag inte enbart positiva minnen av om man säger så :)

Det jag har gjort idag är iallafall att städa. Jag har läst lite i en gammal ungdomsbok från när min bror var liten, om galaxhjälten keill randor som ska hitta överlevare från sin gamla planet. Science fiction alltså. lagom nördigt :)
Jag har också träffat min kontaktperson för sista gången. Det känns konstigt, jag har jobbat med tjejer som behöver hjälp i snart 4 år nu och nu tog det slut, på riktigt. Jag har inte tid att ha det extra arbetet nu när jag arbetar 100 % på förskolan, och jag tror inte att jag inom någon snar framtid kommer kunna ta upp den karriären på nytt heller, vilket känns tråkigt. Jag har alltid känt att jag gjort något bra och att jag lärt mig så mycket av dessa tjejer. Jag hoppas kunna hålla kontakten med henne som vän men jag vet hur lätt sådant försvinner in i vardagen sedan. Men den här gången ska jag försöka hålla kontakten.

Jag har också fått reda på att min bokvän har skickat sitt paket till mig, SÅ SPÄNNANDE! Jag ser verkligen fram emot att se vad det är för någonting som jag ska få läsa. :)

Min älskade fästman kom hem med paket till mig idag också, vilket nog var höjdpunkten på min dag. Han hade köpt den senaste twilight filmen som jag inte hunnit köpa än, och så hade han köpt en baktidning som jag också verkligen ville ha. Han är verkligen underbar, jag är lycklig som får ha honom. Bara för det var vi ju tvungna att se filmen ikväll också, och jag blir fortfarande sådär konstigt glad av den. Inombord bor det nog en liten 14 årig tjej trots allt, som inte riktigt vill släppa taget.

Nu ska jag nog försöka sova. Puss och kram / J


1 kommentar:

  1. Underbar tidning! Alltid lika inspirerande att läsa, måste jag säga.

    Tips om du vill lära dig hur du kan använda "dem" på rätt sätt:

    http://www.spraknamnden.se/sprakladan/ShowSearch.aspx?id=id=48022;objekttyp=lan

    SvaraRadera