Mina alla olika sidor

torsdag 20 oktober 2011

"Måste-prata-i-kassor" - syndromet.

Nyss var jag ute och fikade med en god vän till mig, men eftersom jag var ute i så god tid passade jag på att gå i lite affärer först.
Inte helt osökt hamnade jag i en affär som jag och Erik besökte igårkväll, som heter vävknuten här i Eskilstuna. Jag köpte en present till min kära mor, och fick stå läääänge i kö, en väldigt tyst kö kan jag informera om också. och ingen musik i butiken.
Detta, och mitt obotliga "måste-prata-i-kassor" - syndrom, gjorde att den kassörskan nu vet exakt vilken fågel som är min mammas favoritfågel, hon vet att jag aldrig varit inne i butiken förr och jag höll nästan på att berätta om varifrån jag egentligen kom och varför jag var där idag, men jag lyckades hålla handen för munnen där.

well. hoppas hon hade trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar